وسایل لازم:

صندلی کهنه ولی قابل استفاده
پارچه یک متر
نوار تزئینی 2 متر
قیچی
مُغار
منگنه
چسب حرارتی
گاز انبر

طرز اجرا:

- ابتدا پارچه‌ی صندلی را به وسیله گاز انبر از روی آن بردارید، اگر منگنه یا سوزن ته گردی بر روی آن است بردارید.
- از سالم بودن آن مطمئن شوید و اگر جایی از صندلی زدگی داشت با رنگ بپوشانید قبل از اینکه پارچه را روی صندلی بکشید.
- در این مرحله اگر نیاز بود روی صندلی پشم شیشه‌ی غیر فشرده بگذارید، توجه داشته باشید در جایی که پارچه به صندلی منگنه می‌شود پشم شیشه نکشید، 2 سانتی متر فاصله‌ی ایده‌آل می‌باشد. (عکس2)
- پارچه را در مرکز صندلی قرار بدهید و به وسیله‌ی سوزن ته گرد آن را فیکس کنید تا جای آن مشخص شود (عکس 3)، از جلو و عقب پارچه آن را بکشید تا صاف شود، سپس دو طرف دیگر را به آرامی بکشید و به طور موقت سوزن ته گرد بزنید، بعد دور تا دور صندلی را سوزن ته گرد بزنید.

توجه: برای نمایش تصاویر در اندازه بزرگتر روی ان ها کلیک کنید.


- در این مرحله لبه‌ی پارچه را به سمت بالا بکشید ودور پارچه را صاف قیچی کنید، 5 سانتی متر مانده به تاخوردگی پارچه را به صورت «7» ببرید (عکس 4)، خیلی پارچه را قیچی نکنید چون به هنگام منگنه زدن ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد.
- حال با منگنه دور پارچه را ثابت کنید. از وسط صندلی شروع کنید و بعد به سمت گوشه‌ها بروید، توجه داشته باشید که پارچه را محکم بکشید تا چروک ایجاد نشود در ضمن تاجایی که ممکن است منگنه را نزدیک به قاب چوبی صندلی بزنید.
- در دو گوشه‌ی جلوی صندلی می‌توانید یک یا دو پیلی ایجاد کنید، اگر از برش راضی هستید پارچه را به داخل پشم شیشه تا بزنید و اگر پارچه‌ای اضافه بود قیچی کنید.
- به وسیله چاقویی تیز پارچه‌های اضافه‌ی گوشه‌ی صندلی را ببرید.
- به وسیله‌ی چسب حرارتی نوار مورد نظرتان را دور تا دور صندلی بچسبانید، از جلوی صندلی شروع کنید و هر بار به اندازه‌ی چند سانتی متر چسب بزنید و بچسبانید تا دور صندلی کامل شود، در نهایت برای محکم کردن می‌توانید از منگنه استفاده کنید.

نکته:

به یک صندلی که از دید همه خارج شده به کمک یک روکش گلدار رنگ تازه‌ای ببخشید.
منبع مقاله : ماهنامه ترمه، شماره‌ی 4